Supa de spanac cu smantana

DSC_020112

Ingrediente:
200 grame frunze de spanac
1-2 fire ceapa verde
1-2 fire usturoi verde
1 frunza leustean
3 cani de apa
3 linguri smantana grasa
sare, piper
ulei de masline sau unt

Spanacul, ceapa si usturoiul le-am curatat si spalat bine (aveau putin pamant, ca doar din gradina au fost adunate). Spanacul l-am lasat la zvantat. Ceapa si usturoiul le-am taiat rondele. Apa am pus-o la fiert.
Am asezat o oala pe foc mediu si am incins in ea 1 lingura de ulei (sau 1 lingura buna de unt). In uleiul incins am calit rondelele de ceapa si usturoi verde pentru jumatate de minut - un minut. Peste ceapa si usturoiul usor calite am turnat apa fierbinte. Am adaugat frunza de leustean (frunza care da un gust nemaipomenit supelor de verdeturi si chiar a celor de verdeturi cu carne), sare gronjuroasa si piper alb macinat, dupa gust. 
Am lasat zama sa fiarba 5-7 minute si am aruncat in supa frunzele de spanac rupte bucatele, am acoperit oala cu un capac si am oprit focul. Cand supa s-a mai racit am turnat in ea smantana amestecat in prealabil cu un polonic de zama (ca nu se branzeasca smantana atunci cand o adaugam in zama fierbinte).
Supa aceasta merge perfect cu paine proaspat coapta.

O supa simpla, banal de simpla. 
Imi plac mancarurile simple, rapide si gustoase! 

______________________
Cu aceasta reteta ma inscriu la provocarea Dulce Romanie, mai 2012 gazduita de mine, Andree-Elena - Toata ziua in bucatarie. Propunea mea pentru luna mai: retete cu SPANAC.

13 comentarii:

  1. O serie de retete cu spanac remarcabile!

    RăspundețiȘtergere
  2. e perfecta si pt mine...mai ales ca nu are rantas...Trebuie sa o incerc..

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata super si cred ca este foarte gustoasa. Trebuie sa incerc si eu aceasta reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gustoasa, altfel nu merita publicata! e o reteta banal de simpla si imi place pentru ca are spanac si gustul irezistibil de leustean:)

      Ștergere
  4. Se vede ca iubesti mult spanacul:)!!!!Totodata imi place varietate retetelor tale cu spanac:X!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Uaaaaa, o mananci din ochi. Foarte apetisanta supica ta si foarte interesanta reteta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Fab, a fost foarte buna si interesant chiar si pt mine

      Ștergere
  6. Bine spus: "iti vine sa o mananci din ochi", sunt total de acord!!!

    RăspundețiȘtergere