Palak ki Dal - Dal cu spanac

Dal cu spanac e o macancare cremoasa din linte rosie decorticata si frunze tinere si proaspete de spanac.
Mancarea aceasta cu linte si spanac mi-a placut foarte mult, ideala pentru vegetarianul de ocazie din mine, indragostitul de mancaturi exotice si picante ... bineinteles indiene!
Acum mai bine de o luna mi-a achizitionat o noua carte de bucate, India - The Cookbook - pretioasa mea! Din cartea de bucate am pregatit reteta de dal cu spanac, nu chiar intocmai caci nu am avut coriandru proaspat ci doar seminte de coriandru si patrunjel verde. 
Cu aceasta reteta particip la provocarea Dulce Romanie din luna mai. Gadza provocarii din aceasta luna sunt eu si tema aleasa/ propusa de mine :  retete cu spanac.

DSC_0131111

PALAK KI DAL

Ingrediente:
(2 portii)
125 grame linte rosie decorticata* (se gaseste in magazinele Enigma, pe vegis.ro)
400 ml apa
1/8 lingurita praf curcuma(turmeric)
sare, piper
2 linguri ghee vegetal (favoritul meu)
1 lingurita de ghimbir proaspat ras
4 catei micuti de usturoi(2 catei mari)
1/2 lingurita seminte coriandru 
2 ardei iuti micuti uscati zdrobiti (sau daca aveti 2 ardeti iuti verzi proaspeti, taiati in doua)
125 grame spanac tanar (merge si cu spanac cu frunza mare, caz in care frunza se rupe in fasii)
cateva frunze proaspat de patrunjel - optional
sucul de 1/2 lamaie (merge inlocuit cu 2/3 lingura otet de mere)

1 lingura ghee vegetal (sau ulei vegetal)
2 ardei iuti micuti uscati zdrobiti sau 1/2 lingurita piri-piri
(am folosit piri-piri primit cadau de la Ramona - Piri Piri e Canela)
1/3 lingurita seminte de mustar alb
1/3 lingurita seminte chimion (cumin)
2-3 catei micuti de usturoi taiati felii subtiri
4-5 frunze de curry

* lintea rosie decorticata prin fierbere devine galbena

Am fiert lintea (spalata in prealabil bine) in circa 400 ml(am fiert lintea fara a asezsa pe oala un capac, insa daca asezam un capac, imi trebuiau 250-300 ml apa rece, iar daca foloseam apa fiarta imi trebuiau vreo 250 ml - in orice caz se verifica in timpul fierberii cantitatea de apa, si daca aceasta a scazut mult prea mult si lintea inca nu e fiarta se mai completeaza cu cat e necesar ) apa cu praful de curcuma.
Pana ce lintea s-a fiert am pregatit restul ingredientelor, spanacul l-a spalat bine si l-am lasat la uscat.
Lintea fiarta am asezonat-o cu putin piper si sare, am acoperit-o cu un capac.
Intr-o tigaie incapatoare am pus la incins 2 linguri de ghee. In ulei incins am prajit pentru circa 1 minut ghimbirul ras, catei de usturoi curatati si zdrobiti, cei 2 ardeii iuti si semintele de coriandru zdrobite. Am adaugat spanacul (spalat si uscat). Am acoperit cu un capac pentru cateva secunde, am ridicat capacul si am amestecat cu lingura. Dupa aproape un minut, timp care spanacul s-a inmuiat am turnat peste lintea fiarta cu tot cu zeama in care a fiert. Am amestecat bine cu lingura. Am turnat sucul de la jumatatea de lamaie, am adaugat frunzele de patrunjel(ce bine ar fi mers cateva frunze de coriandru) am amestecat bine si am tras tigaia de pe foc.
Intr-o alta tigaie am rumenit in putin ghee semintele de mustar, chimion, si cateva frunze de curry (frunze uscate). Peste semintele rumenite am aruncat catei de usturoi tocati si putin praf de piri-piri. Am mai lasat cateva secunde, cat usturoiul sa se rumenasca usor si am turnat amestecul prajit peste dal. --- amestecul prajit de condimente, frunze de curry si usturoi tempereaza aroma dalulul. Dalul, fara amestecul picant nu ar mai fi fost gustos! ---

dal_spanac

Cu lingura de lemn am amestecat in dal . Am asezat tigaia cu dal pe foc si am acoperit-o cu un capac. Dupa 1-2 minute am oprit focul, am indepartat capacul de pe tigaie si am servit dalul.
Dalul a fost nemaipomenit de bun! o portie am servit-o imediat, iar cea de a doua portie am pastrat-o pentru mai tarziu, cand parca gustul a fost si mai bun, cei drept, mancarurile indiene sunt mai bune a doua zi.
Daca va place spanacul, lintea si mancarurile condimentate din belsug cu siguranta va va placea si acest dal. Nu e tocmai cea mai aratoasa mancare dar e o mancara sanatoasa si gustul ei e nemaipomenit!

DSC_0133111


Maine va astept la parada lunii mai!

18 comentarii:

  1. Primul venit primul servit :))) ce tot zici tu acolo ca nu arata bine arata extrem de delicios. Imi place reteta si ingredientele sunt pe placul meu...deci am sa incerc ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca e placul tau! esti prima servita! daca vrei sa incerci reteta si ai coriandru frunze elimina din reteta patrunjelul si semintele de coriandru. Eu nu am frunze proaspete de coriandru, am pus rasad in gradina ...acum astept sa creasca :))
      astept sugestii si reclamatii :)
      te pup!

      Ștergere
  2. Wooow, o explozie de arome! Merita incercata aceasta reteta :)
    Te pup, noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. abia astept :)sa vad rezultatul tau, caci mie una mi-a placut foarte mult!
      am sa mai testez din cartea celor peste 1000 de retete indiene si altele ... momentan reteta de sus si spanac dat prin ou batut si prajit un ulei .... mmmm o bunatate!

      Ștergere
  3. Daca mai ai papa indiana, vreau si eu:) Arata delicios!pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu mai am dar pregatesc! mai ales ca se face si repede;)

      Ștergere
  4. Si mie imi place, mai ai si pt. mine? eu nu folosesc coriandru din cauza sotului, alergic :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. omg :)) pe bune, e alergic? cand am citit alergic am crezut initial ca la spanac, caci stiu ca spanacul e alergenic!
      sorry
      ... pt tine mai am! am iesit picant dalul, e bun rau piri-piri!

      Ștergere
  5. Imi pare rau ca luna asta nu am apucat sa gatesc nimic pt Provocare... :( sa ma ierti!
    Ai fost o super gazda!
    Ai niste fotografii deosebite!felicitari!
    Hugs!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina, nu te stresa! ia viata asa cum e, ai avut destule pe cap luna aceasta, e bine ca totul sa sfarsit cu bine si toti sunteti ok!
      multumesc frumos :D
      te pup si te imbratisez cu drag :)

      Ștergere
  6. Superba provocare Andreea ,Felicitari ! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Linte cu spanac ? De fasole giganti cu spanac stiam, de linte nu. Imi place !

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu vreau sa fac în curînd ceva asemanator. Suna tare bine, iar prezentarea este superba!

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi place mult mancarea indiana. Multumesc pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Arata tare bine si cred ca e gustoasa !
    PS:Sunt foarte frumoase pozele !
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a fost gustos! si cu siguranta o voi mai pregati

      multumesc:*

      Ștergere