Luna verde - Spaghetti integrale cu spanac si ciuperci

DSC_0007111

Mie si mamei mele ne plac foarte mult pastele fainoase. Noi folosim paste facute in casa sau cumparate, dar de cea mai buna calitate . 
Luna aceasta a fost o luna verde pentru mine, aproape zilnic am pregatit ceva cu spanac, supe, sosuri, salate sau paste cu spanac. Imi place spanacul in combinatie cu usturoi, nucsoara, smantana, lapte, iaurt, branza de capra, oua si ciuperci.
Astazi a venit randul unei alte retete cu spanac, si anume paste integrale cu spanac, ciuperci si feta de capra ( preparatel din lapte de capra sunt cele mai sanatoase si cele care-mi plac cel mai si cel mai mult). 

DSC_0015111


Ingrediente:
(2 portii)
140-150 grame spaghetti integrale
150 grame spanac proaspat (dupa plac, mai mult sau mai putin)
7 ciuperci medii (aproximativ 150 grame)
branza feta de capra (vreo 60-70 grame, sau atat cat se doreste, dupa gust si plac)
sare, piper, nucsoara proaspat rasa
1 ceapa alba medie/ 2 cepe micute
4 catei de usturoi
ulei de masline

Am pregatit toate ingredientele (am curatat ceapa si usturoiul, am spalat spanacul si  ciupercile - ciupercile se trec pe sub jetul de apa!).
Am pus pe foc o oala cu apa pentru fiert pastele. 
Ciupercile le-am taiat feliute, ceapa am tocat-o fin (merge si pestisori), spanacul l-am rupt bucatele.
Cand apa a inceput a da in clocot am adaugat un praf de sare si dupa 1-2 minute am aruncat in apa clocotita pastele. Pastele au avut un timp de fierbere de 8 minute, eu le-am scurs cu un minut mai repede (intotdeauna le tin mai putin decat e scris pe ambalaj), pentru ca pastele se consuma al-dente (si mai sanatos si mai gustos).
Pana ce pastele s-au fiert am pregatit legumele.
Intr-o tigaie incapatoare se pun la incins cateva linguri de ulei de masline. In uleiul incins am aruncat catei de usturoi zdrobiti cu latul cutitului, dupa 30 de secunde-1 minut cand usturoiul a capatat o culoare aurie (nu maro- caci atunci ne-am lins pe bot de paste frumos parfumate) am aruncat in tigaie si ceapa tocata fin, am amestecat cu o lingura de lemn de cateva ori si cand ceapa s-a calit nitel am adaugat feliutele de ciuperci. Am acoperit tigaia cu un capac pentru 2-3 minute apoi l-am indepartat. Dupa alte 2-3 minute am adaugat spanacul si am amestecat.
Pastele fierte le-am scurs si le-am pus peste legumele din tigaie, am presarat putina sare, piper si un praf de nucsoara si am amestecat bine. Daca pastele cu legume par uscate se toarna cateva linguri din apa in care au fiert pastele. (intotdeauna e bine sa ai la indemana 1 cana din apa in care au fiert pastele)
Peste paste cu spanac si ciuperci am sfaramat putina feta si le-am servit imediat ( si la cat de bune  recunosc, cu rusine, ca le-am servit direct din tigaie).
Pastele cu ciuperci si branza feta mi-au placut foarte mult. Nucsoara presarata a adus un plus aromei, branza sarata m-a dus cu gandul la pastele simple cu telemea si ceapa calita pregatite de mama in copilarie. 

DSC_00068111

Uneori, spanacul cu ciuperci il servim ca atare fara a-l combina cu paste fainoase, caci sotul meu nu se impaca prea bine cu pastele (dar nu stiu cum se face ca lasagna nu refuza niciodata!) 
Pentru mancarea de spanac cu ciuperci folosesc vreo 500 grame de spanac, ciuperci circa 200 de grame(dar au fost dati cand am pus si mai multe), 4-6 catei de usturoi, 1 ceapa (merge si fara ceapa) si parmezan sau branza sarata (de care o fi, telemea de capra, vaca, oaie sau amestec), sare, piper, nucsoara.   (nu prea cantaresc eu ingredientele, pun dupa ochi)
Spanacul il oparesc pentru 1 minut in apa cu putin sare, apoi il las sa se scurga. 
Ciupercile le tai feliute (e tare fain cand gasesti ciuperci proaspete si marunte - ideale pentru sosuri, cele mari mi le plac umplute cu branza feta, ceapa verde si putina paprika iute coapte in cuptor sau pe gratar). 
Usturoiul il zdrobesc cu latul cutitului si ceapa o tai pestisori. 
Intr-o tigaie pun putin ulei la incins. In uleiul incins  calesc usturoiul si ceapa, apoi adaug ciupercile. Dupa 5-6 minute, peste ciupercile calite pun spanacul scurs si tocat mare ( spanacul il toc marunt doar cand pregatesc sos). Adaug sare, piper dupa gust si un praf de nucsoara. La final presar branza dupa plac. 
Mancarea o servesc cu paine rumenita(sotului meu ii pregatesc uneori si cate un pireu de cartofi).
Mancarea poate fi si baza unei placinte, daca se mai adauga oua, smantana sau lapte si chiar si piept de pui maruntit (care se gateste prin fierbere sau pe gratar).

Luna aceasta a fost o luna verde, spanac si iar spanac - adica sanatate curata pe paine! Spanacul proaspat mi-a oferit multe vitamine si minerale ideale pentru ca motorul trupului meu sa functionez in parametrii normali!

______________________
Cu aceasta reteta ma inscriu la provocarea Dulce Romanie, mai 2012 gazduita de mine, Andree-Elena - Toata ziua in bucatarie. Propunea mea pentru luna mai: retete cu SPANAC.

8 comentarii: