Crap la cuptor



Sotul meu e pasionat de pescuitul pe balta ... ii place sa iasa la pescuit duminica de dimineata, la 4 e in picioare. Pescuitul e un bun prilej de a se odihni pe scaun la umbra, cu o undita in stanga si cu alta in dreapta ... mai si trage cate un pui de somn ... Ii place linistea de pe balta, cateva ore de relaxare totala, dar e cel mai fericit cand la sfarsit de zi vine acasa incarcat cu energie ... si cu cate un peste! 
I. al meu prinde si curata pestii, ii transeaza si ii pregateste .... de data asta eu a trebuit sa transez o aratare de peste 3 kg ... si mi-a dat muuult de furca... cu telefonul in mana, ca doar sotul meu trebuia sa-mi dea indicatii cum "sa dobor" pestele, si cu cutitul in alta am incercat eu sa-l transez . Uhhh! acum sotul meu mai are de ascutit un cutit ... si de varuit un perete ...
Important e ca am reusit in cele din urma sa transez pestele.
Din cateva bucati am facut o friptura simpla la cuptor, care a mers de minune cu o mamaliguta, un mujdei de usturoi si sos de legume.

Ingrediente:
1 kg crap
3 linguri ulei
1 ceasca de vin alb
1 ceapa
3-5 catei de usturoi
1 foaie de dafin
piper, sare
1 lingura de pasta de rosii

Crapul spalat si curatat l-am dat cu un praf de sare pe dinafar' si pe dinantru. L-am lasat sa sada 15 minute, timp in care am curat ceapa si am taiat-o julienne, usturoiul l-am zdrobit cu latul cutitului, am cautat in camara o sticla de vin alb si o sticla de pasta de rosii de la mama.
Am turnat peste peste vinul, sosul de rosii si uleiul, am asezat prinde bucatiile de peste ceapa, usturoiul si dafinul. I-am dat pestelui si un praf de piper. Am dat pestele la rece pentru cateva ore. 
Am setat cuptorul la o temperatura potrivita. Crapul cu tot cu marinata in care a sezut l-am dat la cuptor. Din cand in cand l-am udat cu sosul din tava. Am adaugat si putina apa, scazuse prea mult sosul din tava, iar pestele nu era inca bine facut.
L-am servit imediat ce a fost gata.
Imi place crapul foarte mult cu un sos de ardei, multa ceapa si pasta de rosii, adica plachia de peste, cum nasa mea face ...  fiecare cu ale lui, nu?

11 comentarii:

  1. ce bun trebuie sa fie! as manca numai peste ;)
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am un pescar acasã...care nu vrea sã manânce peste!
    Aratã minunat pestisorul tãu:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Tu esti viteaza, Andreea, daca te pui sa transezi asa un peste. Bravo cu felicitari !
    E o reteta foarte buna, vinul ii da un gust fantastic, mai ales impreuna cu frunzele de dafin.

    RăspundețiȘtergere
  4. Emily, si eu sunt fan peste :D
    Ramona Alina, am tot auzit pe la prietene, vecine ca au soti pescari care nu mamanca peste! al meu mananca ... face mofturi la altele:)
    Dani, m-ai facut sa-mi aduc aminte de perete, si is cu gura pana la urechi! ... prea viteaza am fost! ... Da, e o reteta intr-adevar foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristina, ai mare dreptate.

    Pansy, nici eu nu refuz, dar nici creierul tau macelaresc!

    Mimmi, asa-i, si delicios si sanatos!
    va pup, o duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. wowwww !! cum arata!! ce m-as mai porci cu pestele asta!!! dementiala prezentare! pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. arata fenomenal pestele tau. Mi-e foame rau acum :)

    RăspundețiȘtergere