Tagliatelle cu dovlecei


Ingrediente:
(pentru 2 portii)
2 dovlecei mici(sau 1 mai marisor)
200 grame paste fainoase, tip tagliatelle
3 linguri ulei de masline
2 catei usturoi
parmezan
sare
piper

Un pranz/o cina rapid/a de vara! Din belsug avem in gradina dovlecel si sunt atatea feluri de-al savura, unele mai delicioase ca altele ... Printre favoritele mele, ramane aceasta reteta de paste ... satioasa, simpla si delicata la gust!
Se pune apa intr-un vas si se da drumul in apa si unei lingurite de sare. Cand apa incepe sa clocoteasca, se adauga pastele si se lasa sa fiarba. Se taie rondele dovleceii, cam cum vrem, functie de cheful si placerea fiecaruia. Intr-o tigaie se pune uleiul de masline la incins si in el se arunca 2 catei de usturoi, nedecojiti ci doar zdrobiti cu latul cutitului. Se lasa sa sfaraie nitel cat sa se aureasca .... si se arunca peste felioarele de dovlecei ... Se lasa 2 minute pe un foc lejer, cat sa se intrepatrunda aromele.


Pastele fierte se scurg de apa si li se dau drumul in tigaie peste dovlecei. Se mesteca usor, se condimenteaza dupa gust cu putina sare si mult piper!


Se pun pastele fara intarziere in farfurii, se presara putin parmezan proaspat ras pe deasupra si se servesc! 

3 comentarii:

  1. mai am o prietena care a facut asa ceva si a zis ca e foarte ok...
    poate incerc si eu...dar la mine daca nu e cu carne ....:))
    arata foarte fain ale tale...bravo...mai ca as cere si eu

    RăspundețiȘtergere
  2. Alice, iti dau un sfat pregateste pastele si dupa serveste ci o friptura usoara, eu as merge pe peste! si cu o salata!
    Au fost foarte bune pastele, satioase ... nu a mai cerut organismul nimic dupa ..doar apa! mi-au placut foarte mult mai ales ca aveau piper! ...pastele astea mi-au facut pofta de taitaii latii cu varza dulce ai bunicii!
    te pup

    RăspundețiȘtergere