2 ceasuri



Am ramas placut impresionata ...dupa ce ieri, 3 iulie, mai bine de 2 ceasuri m-am invartit intre standurile Campionatului International de Gatit in Aer Liber, care da s-a tinut in Timisoara ....
Am ramas impresionata la culme de tot ce s-a gasit pe acolo ... preparate inedite, prezentari de zile mari ... condimente secrete sau mai putin secrete .... mi-a placut la nebunie muschiuletul de vita gatit pe piatra (usor crapata, ce-i drept nu era vulcanica ci doar o improvizatie, dupa cum au si martusirit - oricum originala ideea) si apoi tavalit prin seminte de creson verzi ... ce mai tura-vura un muschi executat in stil muntenesc de concurentii de la standul 9! 
Mi-au placut cei de standul 9( care sa nu credeti ca erau profi ... ci doar bucatari "din placere"- amatori) de modul cald in care mi-au raspuns la multele intrebari ... si as mai fi avut multe intrebari  ... dar nu m-am incumetat, caci nu am vrut sa le perturb procesul creatiei culinare ... Oricum multor intrebari neadresate le-a venit raspunsul pe parcurs, doar privindu-i cum gatesc minunatia aia de muschi pe piatra. Mi-a placut ca pe masa lor erau frumos asezat borcanasele cu condimente, un cosulet cu multe legume si inca la fel de dragut plin cu frunze mari de hrean si ramurele verzi de creson, sticlele cu uleiuri aromate de ei cu fel de fel de condimente si ierburi ... asezate frumos la vedere, ca noi, spectatorii show-ului inedit ... sa putem pune cap la cap toate aceste informatii vizuale si sa ne dam seama cam ce au folosit, iar pentru a vedea si cum, trebuia sa-i urmaresti cap-coada si cu siguranta nu te-ai fi plictisit ... dar de ce, puteam afla doar gustand minunatia aia care sfaraia pe piatra ... minunatia aia suculenta si aromata care-a facut un spectacol de bis in gura mea!  ... eeee dar ce credeti voi ... ... ne-au dat sa gustam, doar cum altfel sa stiu ce dezmat culinar au pregatit ... si acum parca-i simt savoarea fermecata! (sincer acum imi pare rau ca nu am luat piatra aceea vulcanica pe care am vazut-o anul trecut ... si la un pret bunicel, dar parerea mea e ca niciodata nu-i prea tarziu)
Sunt incantata, tare incantata de ceea ce am vazut acolo, am urmarit tacuta mai multe standuri si am mai invatat cateva lucruri marunte ... care cu siguranta vor da rezultate marete in mica mea bucatarie de mini-bucatar amator!
Pacat ca timpul nu mi-a permis sa raman sa degust si alte minunatii preparate de ei sau de ceilalti concurenti ... credeti-ma aveai ce gusta! nu spun mai multe ... pentru ca nu stiu cum sa descriu cele vazute, nu ma pricep, nu sunt o buna naratoare, din pacate imi lipseste aceasta calitate.

Am plecat de acolo cu regretul ca nu am facut nici macar o fotografie, ca nu am avut la mine aparatul meu blegit si ramolit ... care era bun si asa sa va prezint mica mea iesire culinara in aer liber si in imagini ... din pacate pentru voi, cei care sunteti pe acolo si ma cititi, doar in mintea mea sunt intiparite cateva imagini viu colorate si frumos aranjate ... in locsorul mic dedicat lucrurilor impresionante!

Un comentariu:

  1. Superbe demonstratiile. Am fost si eu pe acolo dar din fericire eu nu m-am putut abtine sa nu raman pana la sfarsit. De degustat sa stiti ca nu prea am avut ce degusta deoarece dupa ce a trecut juriul putina lume a reusit sa guste din deliciile culinare deoarece toate bucatele s-au strans si s-au dus in cortul juriului probabil deoarece si juriul si bucatarii sa se delecteze cu minunatele gusturi preparate de acesti extraordinari bucatari de soi sau de okazie:)
    Tin sa remarc cateva chestii pentru cei cu animozitati spre bucataria orientala israilienii au gatit tot felul de mancaruri nemaivazute de mine si nemaiauzite deci nu ma bag la creatia sa va descriu ce si cum au fost dar de aspectuoasa au fost foarte aspectuoase,presupun ca si gustul deoarece sutele de condimente amestecate dupa retetele lor nu pot decat sa imi spuna ca a fost ceva delcios.
    Pentru cei ce le place pestele au fost 2 retete SPECTACOL:) pastrav in frunze de hrean cu sos lemon si pastrav la tava umplut cu legume si uns cu lamaie si ulei da masline si un sos foarte bun de pasta de susan si lamaie(din asta chiar am gustat si a fost delicios)
    Pentru cei ce le plac preparatele din carne de porc bucataresele din Republica Moldova au pregatit o delicioasa tocanita la tigaie facuta cu carne de pe gratar(nu am mai vazut pana acum) dar gustul a fost unul delicios, s-au impreunat legumele coapte pe gril si aruncate deasupra carnii ce s-a luat de pe gratar si s-a aruncat in o baie de vin rosu de moldova toate impreuna facand undeliciu culinar. Am degustat si trebuie sa recunosc ca asa o tocanita nu am mai gustat niciodata si sincer nu cred ca o sa degust decurand.
    Cam astea ar fi restul de picanterii de la fata locului ce unii nu le-au mai prins. Cat despre poze s-au facut multe poze de catre zecvi de oameni dar sa speram ca reusesc sa pun mana pe ele si sa vi le transmit.
    Va doresc o zi frumoasa si multe bucate in camara:)

    RăspundețiȘtergere