Pui Tikka cremos


Un pui tikka cremos ...exagerat de cremos! 
... asa l-am vrut asa l-am avut ... 
si nu-mi pare rau, caci a fost delicios!

... Inca o reteta din cartea no.1, din biblioteca mea culinara, Everyday Indian, o varianta cremoasa a puiului tikka  ...

Ingrediente:
(pentru 2 portii)
1 piept de pui
2 linguri zeama de lamaie
1 lingurita sare
3 linguri generoase de smantana cu 25% grasime(2 linguri iaurt si 1 lingura de smantana grasa de casa)
2 linguri de branza Cheddar rasa
1 catel de usturoi maruntit bine
1 lingura de ghimbir proaspat ras
1/2 lingurita de ardei iute macinat (optional .... imi place iute asa ca am pus cu drag ...un pic mai mult)
1/2 lingurita de zahar brun
1/2 lingurita de curcuma
1 lingura rasa de faina
1 lingurita de garam masala
1/2 lingurita de seminte de chimion ( optional ... dar eu am pus caci imi place tare mult)
1-2 linguri de ghee, pentru uns tigaia-gratar
4 bete de bambus pentru gratar

Mod de preparare:
Pieptul l-a taiat bucati de pana la 2 cm, cat de cat egale. Bucatile de piept de pui le-am asezat intr-un bol de ceramica am turnat deasupra sucul de lamaie si am presarat sarea, am amestecat cu manutele frumos, sa patrunda sucul bine in carne ... ca sa avem o carne cat mai frageda. Am dat carnea la rece pentru 20 minute timp in care am pregatit marinata de smantana.
Intr-un bol am turnat smantana, am batut-o bine cu o furculita si am adaugat toate ingredientele, am amestecat bine si am turnat marinata peste bucatile de pui. Am amestecat bine pentru a ma asigura ca fiecare bucatic de carne este bine invelita in marinata galbuie. Am acoperit vasul si am dat din nou la frigider, de data aceasta peste noapte. Am readus vasul la temperatura camerei inainte de a gati carnea marinata.
Am tinut in apa cateva minute betele de bambus, apoi am infipt bucatile de carnea pe ele.

*** eu a vrut sa obtin frigarui de pui tip kebab, sa rup carnea direct de pe bat, ca doar e sezonul gratarelor ... si chiar daca nu in aer liber, a mers si pe aragaz, si am mai umplut si casa de un parfum de frigarui .... nu-i bai am aerisit bine, si acum se simte numai si numai parfumul florilor de tei! ... Insa pentru o prezentare, sa spunem, eleganta, se pot aseza bucatele de carne pe bete la distanta intre ele. Dupa prajire, se lasa 5 minute sa se raceasca putin si cu ajutorul unui cutit, furculite sa fie inlaturate de pe bete ... si aseza frumos pe fiecare farfurie in parte ... asa ar merge la o cina romantica in aer liber, la lumina lunii  ... eee, vise ... nu am foisor! ... dar imi doresc.

Gratarul incins in prealabil, l-am uns cu unt si am asezat frumos frigaurile la distanta mica una de alta ... le-am prajit bine bine pe toate partile  ...


... le-am asezat pe o farfurie, iar dupa 5 minute, timp in care le-am fotografiat, frigaruile de pui sunt numai bune de servit cu o salata verde!
Carnea a iesit frageda, cu o textura cremoasa, cu un gust special si cu o culoare pot spune ... neobisnuita, de la curcuma! ... 


Multumesc prietenei mele, Dana, care a avut rabdarea si timpul sa ma plimbe prin marea capitala, ca sa-mi cumpar condimentele ce-mi lipseau ... sa-mi arata cat de minunat este Bucurestiul in toata agitatia lui! 



2 comentarii:

  1. Foarte interesante toate retetele indiene,dar parca la asta mi-a ramas gandul.Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta mi se pare cea mai cea si mie! as manca la orice ora! preparatele cu carne de oaie sunt iar foarte bune, dar nu oricine mananca carne de oaie(gen sotul meu, fratele meu ... )

      Ștergere