Ghimbir-Mango Lassi

Lassi este o bautura indiana, pe baza de iaurt, sare si anumite condimente ( ghimbir, cardamom, sofran, curcuma, chimion). Este asemanatoare ayranului, o bautura turceasca...care mie imi place tare mult....
In zilele calde de vara un pahar de ayran rece sau de lassi este bine venit! Ayranul il prefer la pranz sau la cina, iar lassi in locul ceaiului de la ora 5 dupa-amiaza...intr-o zi calda, cum a fost si cea de ieri....
Lassi poate fi facut si in varianta dulce, cea mai cunoscuta varianta fiind de Mango Lassi, sau cel putin asa stiu eu. Lassi se poate prepara si cu fructe de padure, capsuni, sau cirese...dar sa nu uitam de condimentele specifice care fac intr-o bautura de fructe cu iaurt un lassi delicios...
Eu am ales sa va prezint varianta care-mi place mie cel mai mult un lassi cu mango si cu ghimbir. Pentru cei care nu prea au ghimbirul la suflet ... fara nici un fel de probleme pot renunta la el!

Ingrediente:
300 grame pulpa de mango
750 ml iaurt de baut
1 lingura de ghimbir proaspat ras
zahar brun
3 linguri suc de lamaie
1 lamaie (de preferat curata...sau cum se spune BIO)
cuburi de gheata

Mod de prepare:
intr-un blender se pune pulpa de mango, 1 lingura de ghimbir proaspat ras si iaurt. Se paseaza bine se obtine o pasta netede si cremoasa. 
Se adauga zahar, dupa gust. Cantitatea de zahar necesara depinde de cat de dulce este fructul si cat de dulce dorim sa fie bautura. Eu am pus 3 linguri rase de zahar. Se adauga si zeama de lamaie si se amesteca bine.
In 4 pahare se pun cateva cuburi de gheata si se toarna peste bautura din blender.
Se rade deasupra putina coaja de lamaie....iar lassi este numai bun de servit familiei, prietenilor sau de baut singur/singura pe furis cum am facut eu!....caci a fost prea bun, prea bun! ..dar l-am servit regeste, pe o tava veche, veche...de la rusi, spune bunica mea....
Un gust deosebit de la mango, cu o aroma orientala de la ghimbir si o nota de proaspat de la lamaie...ce-mi puteam dori mai mult!

***Bautura se poate pastra la rece pentru 24 de ore.

2 comentarii:

  1. chiar acuma ma pregatesc sa ies si nu ma opresc pana nu gasesc pulpa de mango! Parca am vazut si sub forma de conserva ca mangoul mereu e cam verde la supermarket!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mitinita,la bautura asta am gatit mango copt, intr-un supermarket! Ieri am cumparat un alt mango, nu e copt, mai mult verde, dar il las in bucatarie in cosul de nuiele pana ce s-o coace putin..pe saptamana viitoare inca un lassi ...

    RăspundețiȘtergere