Gem de capsuni


Capsuni sunt foarte bune, aromate, cu o dulceata naturala ... sunt aproape afrodisiace ... sau poate chiar sunt ... iar tuturor ne plac in fel si chip ...



Ingrediente:
2 kg capsuni mici
1 kg zahar
zeama de la 1 lamaie

Pentru acest gem am urmat acceasi pasi ca la reteta de dulceata, insa doar o parte din fructe le-am zdrobit.... 
A iesit un gem foarte bun! ... acum nu-mi mai ramane decat sa-mi invit prietenii la scoverze!

Pentru ca fructele sa nu se ridice la suprafata, dupa ce l-am luat de pe foc am lasat 15 minute sa se racoreasca si abia apoi am turnat in borcane, neaparat sterilizate inainte. Borcanele, bine inchise, le-am asezat intr-un cos de nuiele, acoperindu-le cu o patura groasa.
_________________________
Gemul meu e undeva la granita dintre un gem si o dulceata, fructe zdrobite dar si intregi ... eu si mama ii spunem gem, voi ii puteti spune dulceata ...


Informativ:
Dulceata: 1 parte fructe intregi: 1 parte zahar
Gem: 1 parte fructe: 1/3 -1/2 zahar
magiunul nu contine zahar, doar fructe ... dar sunt persoane care pun si zahar: 200 -250 grame la 1 kg de fructe (bunica  si soacra mea pun zahar la marmelada de prune)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu