Chapatis de orez


Ieri, la pranz am servit cateva chapatis de orez cu tocana de porc indiana, ramasa de ieri, si cu putina fasole rosie...
Chapati este una dintre tipurile de paine "roti"(nedospite) din Asia si Africa de Est.
Chapatis se gatesc dintr-o faina pentru chapatis, denumita atta(faina integrala de grau), unii adauga in compozitie putin ulei sau ghee, celebrul untul clarificat indian, iar dimensiunea si grosimea lor difera de la o regiune la alta. In sudul Indiei, se umplu cu diverse amestecuri de legume. 
Aceste paini se folosesc pentru a servi diverse mancaruri de carne sau legume. 
Chapatis sunt asemanatoare cu diverse paini nedopsite si coapte pe plita, cu ar fi yufka turceasca sau tortillas mexicane.
Am citit pe diverse bloguri si site-uri ca se pot realiza chapatis si din faina de orez... asa ca nu am stat pe ganduri si am pregatit cateva...si au iesit destul de bine...o experienta interesanta de a prepara ceva nou si dintr-o faina oarecare de orez...plus ca sunt sanatoase si usoare...dar totul tine de gustul fiecaruia.

Ingrediente:
150 grame faina de orez
150 ml apa
1 lingura ulei
1/2 lingurita sare

Intr-o oala am pus faina de orez si peste am turnat incet apa, mestecand usor cu un tel. Am lasat pentru 1 ora ca amestecul sa se odihneasca.
Am pus oala pe un foc mic si am mestecat continuu pana ce s-a legat. Am luat oala de foc, am lasat sa se raceasca putin. Aluatul format l-am amestecat cu uleiul si sarea si l-am impartit in 6 parti egale, si le-am modelat sub forma de bile.
Am asezat o bila de aluat intre 2 folii de plastic. Am intins aluatul subtire, nu m-am incumetat sa-l intind prea subtire, de frica sa nu se rupa. Am decupat din aluat o chapati cu un diametru de 12 cm.



Cu grija am luat chapati si am asezat-o in tigaia incinsa. Am prajit bine pe ambele parti, pana ce s-au rumenit putin.



Cat timp se prajea chapati, am pregatit-o pe urmatoarea.
Chapati prajita, am asezat-o intr-un bol si am acoperit-o cu un servet (merge invelita si intr-o folie de aluminiu), pentru a ramane calda, dar si pentru a preveni uscarea ei.
Am urmat aceeasi pasi, pentru restul de bile de aluat ramase.

***Din ceea ce am citit, chapatis odata pregatite trebuie si consumate proaspete, in 1-2 ore!...Si chiar asa si este, insa eu am pastrat 2 pentru mai tarziu si, fiind si neacoperite, s-au uscat...

Sursa:  Rice Roti(Alayle pita rotti) 
Cartea bucate: "Everyday Indian, a collection of over 100 essential recipes"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu