Frittata cu ciuperci

Saptamana trecuta am facut la cuptor cateva palarii de ciuperci cu cascaval, si cum mi-au ramas piciorusele si cateva ciupercute le-am congelat, in ideea ca nimic nu se arunca ci se transforma, mai ales daca e comestibil. De curand, am mai primit de la tara oua proaspete si mari. Oul cu galbenusul sau galben ca soarele merita sa fie pus in valoare printr-un preparat culinar...iar astazi este randul frittatei cu ciuperci.


Ingrediente:
(pentru 1 portie)
200 grame ciuperci
1 ceapa verde
cimbru de gradina
2 linguri de ulei
1 lingura de smantana
3 oua
ardei iute Cayenne ( uscat si pisat)
piper, sare

Mod de preparare:
Am dat drumul cuptorului si l-am setat la 200 grade Celsius.
Am pus la incins uleiul in tigaia mea de aluminiu. Odata incins uleiul, am adaugat ceapa maruntita, cimbrul uscat de gradina (ce mireasma emana ...) si ciupercile din congelator!

"Vechii egipteni considerau ciupercile  a fi o masa regala la propriu[...]" 
Dr. Ing. Ioana Tudor
...am lasat pe foc pentru 3-5 minute sa se fiarba ciupercile in sucul propriu, timp in care am batut intr-un vas mic ouale cu smantana, piperul, sarea


si putin ardei iute ...


...am adaugat ouale batute peste ciuperci


si am introdus tigaia in cuptor pentru 10 minute, timp in care am taiat o rosie am presarat-o cu sare si am stropit-o cu putin ulei de masline....cele 10 minute au trecut si frittata mea era gata!


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Arata foarte gustos, eu pregatesc o varianta mai simpla,,, fara smantana (stii ca nu-mi place) iar ciupercile fac tot deliciul !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. merci draga mea, esti libera sa testezi cum doresti reteta! eu pregatesc frittata si fara smantana, asa are mai putin colesterol! ...despre ciuperci nici nu as stii cu ce sa incep..sunt printre legumele mele preferate...ador sarmalele de post cu ciuperci!

    RăspundețiȘtergere