Chiftele aromate


Imi plac foarte mult chiftele, bunica le prepara in modul traditional prajite in untura de casa, mama le pregateste in fel si chip, viitoarea mea soacra are o reteta nemaipomenita cu care ne incanta la mesele festive...am de la cine invata!
Astazi am pregatit o portie mare de chiftele aromate cu mirodenii delicate...

Ingrediente:
1,5 kg  carne porc
0,80 kg carne vita
0,70 kg carne miel
1 ceapa medie
4-6 catei usturoi
1 lingurita scortisoara
1 lingurita nucsoara rasa
1 lingura cimbru de cultura
2 lingurite coriandru proaspat macinat in mojar
1 lingurita, chiar si 2 de schinduf
sare si piper dupa gust
1 sau 2 maini de pesmet
2 oua

Mod preparare:
Am setat cuptorul la o temperatura mai ridicata, circa 220-240 grade Celsius.
Am tocat carnea de porc, miel si vita impreuna cu ceapa si ustoroiul. Amestecul de carne tocata l-am asezat intr-un bol mai mare si am adaugat ouale, pesmetul si mirodeniile enumerate mai sus. Am framantat bine amestecul.
Am luat o tava mare si am asezat in ea o foaie de aluminiu bine unsa cu ulei.
***Ramasa in pana de hartie de copt, dupa zilele astea de dobos si alte blaturi de ciocolata, am recurs la foaia de aluminiu dar unsa bina cu ulei ca sa nu se prinda chiftelelutele de ea!
Cu degetele inmuiate putin in apa am luat cate putin din amestec si am format chiftele rotunde pe care le-am asezat intr-o tava.
Am dat tava la cuptor cat sa se coaca bine chiftelele ( din imagine se poate observa ca s-a scurs si ceva grasime din ele), eu le-am lasat circa 35 minute!


Sper sa va incante reteta mea precum ma incantat pe mine.....marturisesc ca am si furat una cat sa-mi satisfac si eu simturile si a meritat! au un gust deosebit, fructat ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu